dragi colegi,
nu-i greu deloc. pasii sunt urmatorii
____________________________________________________________________
INFIINTAREA UNEI ORGANIZAŢII NON PROFIT
1. Aveţi nevoie de următoarele acte:
Act constitutiv redactat conform legislaţiei specifice
Statut redactat conform legislaţiei specifice
Dovadă de disponibilitate a denumirii obţinută de la Ministerul Justiţiei
Dovadă patrimoniu
Dovadă spaţiu
2. Cu aceste documente vă prezentaţi la:
Judecătoria Cluj
Calea Dorobanţilor nr. 2
Program cu publicul: L-V între 8 şi 12.
3. Încheierea judecătorească de înfiinţare va fi eliberată în termen de 3 zile.
Se ridică de la aceeaşi adresă în zilele de Marţi între orele 10 şi 12.
4. Legislaţia care reglementează înfiinţarea de ONG:
Ordonanta nr. 26 / 2000 cu privire la asociatii si fundatii
Legea 246 / 2005 pentru completarea si modificarea O 26/ 2000
Anexă: Constituire ASOCIAŢIE vs. FUNDAŢIE
Asociaţia este constituită la initiaţiva a minimum 3 persoane care, pe baza unei înţelegeri, pun în comun şi fără drept de
restituire contribuţia materială, cunoştinţele sau aportul lor în muncă pentru realizarea unor activităţi în interes general, comunitar sau, după caz, în interesul lor personal dar nepatrimonial. Patrimoniul necesar pentru infiintarea unei asociatii este cel putin dublul salariului minim brut pe economie la data infiintarii, si poate fi costituti atat in bani cat si in natura
Fundaţia este constituită de una sau mai multe persoane care, pe baza unui act juridic constituie un patrimoniu afectat, în mod permanent şi irevocabil, realizării unui scop de interes general sau, după caz, comunitar. Patrimoniul iniţial pentru infiinţarea fundaţiei trebuie să includă bunuri în natură sau în numerar, a căror valoare totală să fie de cel puţin 100 de ori salariul minim brut pe economie, la data constituirii fundaţiei, cu exceptia cazului fundaţiilor al căror scop exclusiv este efectuarea operaţiunilor de colectare de fonduri care să fie puse la dispoziţia altor asociaţii sau fundaţii, în vederea realizării de programe de către acestea din urmă, caz in care patrimoniul initial poate avea o valoare totală de cel puţin 20 de ori salariul minim brut pe economie.
Paşi :
1. Redactarea actului constitutiv. Actul de constituire cuprinde :
Asociaţie
datele de identificare ale asociaţilor : nume sau denumirea (dacă sunt persoane juridice),
domiciliul sau sediul asociaţilor
exprimarea voinţei de asociere şi a scopului propus
denumirea asociaţiei
sediul asociaţiei
durata de funcţionare a asociaţiei (pe termen determinat, cu indicarea expresă a termenului
sau pe termen nedeterminat)
patrimoniul initial – în bani sau în natură, în valoare de cel puţin dublul salariului minim brut
pe economie, la data constituirii (actualmente cca. 6 milioane jumatate, se poate si in natura)
componenţa nominală a organelor de conducere, administrare şi control ale asociaţiei
persoana sau persoanele împuternicite să desfăşoare procedura de dobândire a personalităţii juridice
semnăturile asociaţilor
Fundaţie
datele de identificare ale fondatorului/ fondatorilor: nume/ denumire şi domiciliul/ sediul fondatorilor
scopul fundaţiei
denumirea fundaţiei
durata de funcţionare
patrimoniul iniţial - în natură sau în numerar, în valoare totală de cel puţin 100 de ori salariul minim brut
pe economie, la data constituirii
componenţa nominală a celor dintâi organe de conducere, administrare si control ale fundaţiei
persoana/persoanele împuternicite să desfaşoare procedura de dobândire a personalităţii juridice
semnăturile fondatorului/ fondatorilor
2. Redactarea statutului asociatiei. Statutul dv. va trebui să includă :
Asociaţie
toate informaţiile cuprinse în actul de constituire
explicitarea scopului şi obiectivelor asociaţiei
modul de dobândire şi pierdere a calităţii de membru
drepturile şi obligaţiile asociaţilor
categoriile de resurse patrimoniale ale asociaţiei (adică proveninenţa resurselor pe care le va folosi asociaţia
pentru a îşi desfăşura activităţile)
atribuţiile organelor de administrare şi control ale asociaţiei
destinaţia bunurilor în cazul dizolvării asociaţiei
Fundaţie
toate informaţiile cuprinse în actul de constituire
explicitarea scopului şi obiectivelor asociaţiei
categoriile de resurse patrimoniale ale fundaţiei (adica proveninenţa resurselor pe care le va folosi fundaţia
pentru a îşi desfăşura activităţile)
atribuţiile organelor de conducere, administrare, control
procedura de desemnare şi de modificare a componentei organelor de conducere, administrare şi control
pe parcursul existenţei fundaţiei
destinaţia bunurilor în cazul dizolvării
3. Obţinerea dovezii de disponibilitate a denumirii. Aveţi nevoie de :
un formular specific (disponibil la Biroul de consiliere pentru cetateni, Calea Dorobantilor nr. 21, mansarda,
tel 590 884, email
info@bcccluj.ro)
dovada achitării unei taxe de 50.000 lei (se achită la trezorerie, Piaţa A. Iancu nr. 19, la casierie)
Trimiteţi sau depuneţi formularul si chitanta (dupa ce aţi facut o copie) la
Ministerul justitiei, Directia de relatii cu publicul si cooperare cu ONG
Str. Apollodor nr. 17, Sectorul 5, Bucuresti
Dacă alegeţi să trimiteţi formularul prin poştă, vă recomandăm să trimiteţi cu confirmare de primire şi
să specificaţi pe formular că doriţi răspunsul prin poştă.
4. Autentificarea actului constitutiv şi a statutului la notar public. In această etapă veţi avea nevoie de :
actul de constituire
statutul
dovada sediului
o taxă - variabila de la notar la notar
dovada de disponibilitate a denumirii
Vă recomandăm să autentificaţi 9 copii, pentru că Judecătoria va reţine o mare parte (6) şi e bine să aveţi mai multe originale.
5. Inscrierea in Registrul asociaţiilor si fundaţiilor, la Judecatoria in a carei circumscripţie îşi are asociaţia / fundaţia
sediul. In aceasta etapa vei avea nevoie de :
actul de constituire autentificat
statutul autentificat
actele doveditoare ale sediului
actele doveditoare ale patrimoniului inţial
Termen de solutionare – în general 3 zile de la depunerea documentelor, dar programul
de eliberări este doar Marţi între 8 şi 12.
pentru detalii suplimentare, sau pentru sprijin in constituirea asociatiei ne puteti contacta la
[b:]Biroul de consiliere pentru cetateni Cluj Napoca (organizatie non profit)
Calea Dorobantilor nr. 21 mansarda
tel 590 884
email:
info@bcccluj.ro
(informatii disponibile: raporturi de munca, somaj, maternitate, regimul proprietatii, impozite si taxe, sanatate, educatie, protectia consumatorului, protectia copilului etc..
servicii : confidentiale, independente si GRATUITE!)[/b:]
______________________________________________________________
un zambet
Ioana
Ioana Muresan
manager BCC<br><br>Post editat de: bcccluj, la: 2006/02/17 15:03