Asculta Itsy Bitsy live
 20152% pentru PEDITEL NAȚIONAL 2014TU ești Crăciunul lor!PEDITEL 1791 - Urgente si sfat medical pediatric prin telefon, non stopMaratonul Internațional București 04-05 OctombrieFestivalul de Teatru pentru adolescenti STAGE, ed. V, 5 noi - 9 noi 2014Scoala parintilor clujeniZâmbet de copil. Copilaria NU e la Spital 2013-2014: Call Center Pediatric.PEDITEL 17912% 2013Festivalul de Teatru pentru Tineri STAGE, ed. IV, 30 oct - 03 noi 2013TENNIS CUP Parinti Clujeni, editia a IV-a, 21-22 SEPTEMBRIE 2013Zambet de copil . Call Center Pediatric- UPU Spitalul de Copii Cluj  2012Zâmbet de Copil 2012Fii și Tu Moș CrăciunProgram de Burse - ”Ofera-i o sansa in plus copilului tau”Cel mai frumos ou încondeiatFestivalul de teatru pentru tineri STAGE1 Iunie - Universul CopiilorTennis Cup Parinti Clujeni - 09 iunie 2% pentru 2000 2011Fii si TU Mos Craciun. Tu esti Craciunul LorFestivalul de Teatru pentru Tineri Stage IITennis CupZambet de copilOfera-i o sansa in plus copilului tau! IICel mai frumos ou incondeiat II2% 2010Cel mai frumos ou incondeiatOfera-i o sansa in plus copilului tau!Zambet de CopilTennis CupFestivalul de Teatru pentru Tineri Fii si Tu Mos Craciun!
Cabinete si policlinici privateCentre culturaleGradinite si crese de statGradinite si crese paticulareHarta traseelor ciclourbane






Acasa | Proiecte

Zambet de copil . Call Center Pediatric- UPU Spitalul de Copii Cluj

 COPILARIA NU E LA SPITAL!

PROIECT PILOT : CALL-CENTER PROFILAT PENTRU CONSULTAȚII PEDIATRICE

Locul desfasurarii proiectului (localitate): sediul UPU Pediatrie Cluj-Napoca (str. Moților nr. 68).

 Durata proiectului:    6 luni

Rezumatul proiectului structurat astfel:

Scopul proiectului : înființarea unui call-center pentru consultații telefonice pediatrice

Activități

1             Aprobarea finanțării proiectului.

2             Trainingul medicilor participanți (durata = 4-6 săptamâni) prin organizarea unui curs acreditat de Colegiul Medicilor Cluj.

3             Procurarea și instalarea echipamentelor de telefonie.

4             Popularizarea proiectului în mijloacele de mass-media (inclusiv numărul de telefon).

 5             Desfasurarea activitatii call.center timp de 6 luni.

 6             Analize lunare pentru: probleme/incidente survenite (inclusiv corectarea lor), indicatori de eficiență (număr apeluri, număr pacienți rezolvați care nu s-au mai prezentat la UPU, reducerea numarului total de prezentări în UPU). La sfărsitul celor 6 luni de funcționare se va efectua analiza finală și comunicarea rezultatelor către Ministerul Sănătății (dr. Raed Arafat) pentru eventuala multiplicare a proiectului.

7             Pe parcursul proiectului Fundația Părinți din Romania -prin intermediul site-ului propriu- va monitoriza gradul de satisfacție al apelanților referitor la serviciile oferite.

 

Asigurarea cu personal: serviciul va fi deservit de medici specialiști/primari pediatri sau Medicină de Urgență din cadrul Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii Cluj-Napoca aflați în afara orelor de serviciu. Programul va fi permanent 24/24 ore, 7 zile din 7. Medicii care vor realiza acest serviciu vor urma urma un program special de pregătire în domeniul urgențelor pediatrice, trainingul urmând a fi susținut de medicii din cadrul UPU Pediatrie Cluj, precum și medicii din alte specialități angajați în cadrul Spitalului Clinic de urgență pentru Copii Cluj-Napoca. Se va insista pe scheme de diagnostic stabilit in functie de informatiile oferite de apartinatori, algoritm care să permită încadrarea corectă a cazului conform unor criterii de triaj.de asemenea, in cadrul cursului va exista un modul de pregatire de tipul celui utilizat pentru operatorii de telefonie, cu scopul de a deprinde abilitatile solicitate de o convorbire telefonica ce urmareste obtinerea unor informatii.

Finanțare:

 Costuri : 

1             Remunerarea medicilor cu un tarif orar similar celui din linia de gardă: 14 lei/oră

          Cost personal : 14 lei x 24 ore x 30 zile/lună x 6 luni = 60.480 lei (cca 13.500 Euro).

2             Echipamente de telefonie: minicentrală cu minim două linii, echipament hands-free.

 

Posibile venituri (pentru autofinanțare): instituirea unei taxe la apel, dar în acest mod nu vom afla adresabilitatea reală, ceea ce va denatura rezultatele raportării către Ministerul Sănătății pentru eventuala replicare a modelului.

Precauții și implicații medico-legale

 

Informațiile oferite telefonic de către medici special instruiți pentru acest gen de servicii, nu înlocuiesc consultul medical. Pentru sublinierea acestui aspect și evitarea litigiilor, mesajul telefonic de întâmpinare va menționa: ”Această convorbire telefonică nu înlocuiește consultul medical. Ea are rolul de a vă ajuta să luați primele măsuri terapeutice până la momentul prezentării Dvs. la medic.

Continuarea acestei convorbiri reprezintă acceptul Dvs. tacit pentru această condiție.

Pentru confirmarea respectării condițiilor medico-legale impuse de legislația în vigoare, această convorbire va fi înregistrată”.

 

Rezultatele estimate: reducerea cu 10-15% a numarului de consultatii din UPU pediatrie si camerele de gardă și reducerea timpului de așteptare pentru pacienții prezentați; creșterea gradului de satisfacție a pacientului vis-a-vis de serviciile de urgență oferite de spitalul nostru; în caz de demonstrare a eficienței unui astfel de sistem spitalul va face demersurile necesare pentru  sustenabilitatea financiară după primele 6 luni iar Ministerul Sănătății va lua în discuție diseminarea acestui model și la nivelul altor centre.  

Justificarea proiectului:

 În prezent în Cluj-Napoca funcționează doar 2 centre de permanență ale medicilor de familie. În plus, actualul sistem de funcționare a cabinetelor medicilor de familie nu permite acordarea a mai mult de 20 consultații zilnice. Ca și consecință a acestor aspecte, mulți părinți se prezintă cu copiii în serviciile de gardă din UPU și clinicile de pediatrie, în special după-amiaza/seara și în week-end.

   Uneori aceste servicii de gardă acordă (cu 1-2 linii de gardă) câte 80-110 consultații pe zi dintre care 90% sunt patologie ce ar putea fi rezolvată de medicii de familie.

             Un număr semnificativ de aparținători se prezintă în UPU pentru ajustarea dozelor de medicamente prescrise anterior sau doar pentru a adresa întrebări legate de evoluția bolii la un copil aflat deja sub tratament. De asemenea, un număr considerabil de părinți sună la UPU Pediatrie pentru a adresa telefonic întrebări despre medicație, sau semnificația unor semne/ simptome survenite în evoluție.

 Cumularea aspectelor prezentate anterior conduce la supra-aglomerarea camerelor de gardă UPU și pediatrie, prelungirea considerabilă a timpului de așteptare pentru pacienți (unanim semnalată în chestionarele noastre de satisfacție) și la suprasolicitarea personalului din UPU și camerele de gardă (problemă devenită supra acută în condițiile actualului deficit de personal).

În această situație, înființarea unui Call-Center pentru oferirea de informații telefonice părinților ar putea reduce numărul de adresări la camerele de gardă și ar crește gradul de satisfacție al populației, în raport cu serviciile medicale oferite. Acest sistem funcționează cu bune rezultate în multe țări din Uniunea Europeană, precum și în SUA.

 O astfel de inițiativă a fost pe agenda Ministerului Sănătății în urmă cu 3 ani dar ea nu a fost niciodată finalizată. Pentru moment nu există fonduri de la bugetul de stat pentru derularea unui astfel de proiect pilot în care nu se cunosc: adresabilitatea, problemele  ce pot surveni în derulare, costurile și eficiența. Pentru derularea acestui proiect care interferează cu asistența medicală de urgență exista aprobarea de principiu a Ministerului Sănătății (dr. Raed Arafat) cu obligația ca după 6 luni de funcționare să raportăm rezultatele înregistrate.  Datele furnizate de noi vor sta la baza unei analize a Ministerului Sănătății care va decide oportunitatea replicării modelului și în alte centre medicale din România. 

 Monitorizarea si evaluarea rezultatelor:

. Fundatia Parinți Clujeni va efectua un sondaj vizand adresabilitatea si va monitoriza parerile celor care au beneficiat de aceste servicii. Pareri vor fi inregistrate si pe site-ul spitalului.

 

Echipa Proiectului.

  Coordonatori:  conf dr. Lazăr Călin – director medical Spitalul de Copii Cluj,

dr. Dan Nour medic coordonator UPU Pediatrie Cluj,

Cristina Grigore din partea Fundatiei Parinti din Romania/ filiala Parinti Clujeni.

 

 Partenerul (-ii) proiectului : Fundatia Parinți din Romania

Misiunea Fundatiei Parinti din Romania este aceea de a coagula si cataliza interesele tuturor parintilor din Romania, interese legate de o viata mai buna pentru copiii si familiile lor.

Astfel, fundatia va functiona ca suport pentru reprezentarea acestor interese si va tine cont de specificul zonal al manifestarii lor si al solutiilor propuse.

 

De asemenea, Fundatia Parinti din Romania va promova valorile care duc la o viata mai buna pentru familiile si copiii din Romania, cum ar fi responsabilitate, comunicare, implicare personala, munca, bucuria de a trai si respect fata de oamenii de langa noi.

 

Consideratii generale despre organizatie

 Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii Cluj-Napoca este un spital clinic universitar având în prezent un total de 506 paturi şi 866 angajaţi. Spitalul are caracter pavilionar, urgențele pediatrice prezentându-se la Unitatea de Primire a Urgențelor –UPU-(cca 75-80%) precum și la cele patru camere de gardă din cele trei clinici de pediatrie și din clinica de chirurgie pediatrică. Spitalul este încadrat de către Ministerul Sănătății în categoria IIM fiind unul dintre cele 5 mari spitale de urgențe pediatrice din România. Din punct de vedere teritorial, adresabilitatea este foarte largă, spitalul nostru primind cazuri nu doar din judeţul Cluj ci şi toată zona de Nord-Vest (cazurile provenite din afara judeţului Cluj deţin o pondere de circa 40-45%). Pe plan local spitalul asigură asistența medicală pentru cei peste 70.000 copii domiciliaţi în raza municipiului Cluj-Napoca la care se adaugă (în perioada anului școlar) un număr de peste 95.000 elevi din alte localităţi înscrişi la diferite şcoli din municipiul nostru. 

 

Descrierea resurselor umane ale organizatiei

Spitalul are un total de 866 angajati,dintre care 98 medici, 260 asistente și 87 infirmiere.

La nivelul UPU (unde se prezintă majoritatea urgențelor) în prezent sunt angajați 8 medici, 17 asistente, 6 infirmiere, fiind deficitare în prezent următoarele posturi : 9 posturi medic, 8 posturi asistente , 4 posturi infirmiere. Deficitul de personal medical din UPU este astfel de 40% la nivel global, la nivelul medicilor deficitul fiind de  53%.   

 

 

Share
ŞTIRI
Chiosc
Educatie
Evenimente
Mediu
Sanatate
Editorial ... O poveste de final de an! Multumesc si respect Petru Barbu!
de ...

  O poveste de final de an! Multumesc si respect Petru Barbu 2015 a fost un an greu, daca n-as fi o fire optimista, as spune ca a fost un an cumplit. Am trecut cu bine, am bifat prietenii, oamenii de bine (multi) implicati,o  Primaria Cluj cu decizia asumata si respectata (multumim), un proiect inovativ atat tehnologic si medical –Peditel 1791- care a primit numeroase premii, recunoastere, dar mai ales recunostinta si increderea parintilor.   A fost un efort colectiv, o lupta si o tenacitate de zi cu zi, de ora cu ora si minut cu minut, a oamenilor implicati in proiect, a voluntarilor, a donatorilor, persoane fizice si juridice, a extraordinarei echipe medicale Peditel 1791 – suprasolicitata anul acesta, a ajutorului presei, a ajutorului fiecarui om care a intrat in contact sau a participat la evenimentele organizate de Fundatia Parinti din Romania, fie ca vorbim de ”Cel mai frumos ou incondeiat”, ”Tennis Cup Parinti Clujeni VI&rdqu ...

Editorialciteste mai departe
GALERII FOTO
NEWSLETTER
Abonare Dezabonare

Asculta Itsy Bitsy live