Necesitatea rescrierii în regim de urgență a Legii Educației

Necesitatea rescrierii în regim de urgență a Legii Educației

Mesajde gabriel nicolae teodorescu » Sâm Apr 17, 2010 6:03 am

În cazul unor soluţii de sinteză care deja se întrezăresc, prin integrarea conţinuturilor într-o viziune unitară, accentul trebuie pus pe valori autentice spirituale şi pe modele demne de urmat pentru a asigura un echilibru în sistemul educaţional. ...am spus-o şi o repet.
Părerea mea referitoare la disfuncţionalităţile în sistemul educaţional din România:
- absenţa în continuare a unei politici ferme referitoare la calitatea din educaţie;
- atribuţii şi responsabilităţi neclare pentru cei din sistem;
- absenţa unui sistem al calităţii în ansamblu;
- ca şi proiect şi program, de implementare a calităţii, calitatea nu este percepută în aceeaşi manieră de toţi factorii responsabili şi de persoanele implicate în educaţie;
- absenţa unui program coerent şi a reuşitei lui;
- absenţa unor proceduri în cazul modificărilor care pot surveni în program;
- nedispunerea de organizaţii care să normalizeze situaţia;
- absenţa unor reviste formale referitoare la conceptele de mai sus;
- programul calităţii în educaţie nu e tradus şi mai ales nu sunt înţelese competenţele de către toți cei din sistem;
- criteriile de acceptare a performanţelor nu sunt clar definite;
- absenţa procedurilor de documentare;- inexistenţa unui formalism în cazul unor chestiuni care se modifică;
- fiabilitatea între orientări şi coordonarea lor;
- profilul elevului deci a educatului la intrarea într-un ciclu de învăţământ nu este definit;
- absenţa evaluării elevilor/studenților la intrarea într-un ciclu nou;
- absenţa unei colaborari strânse între şcoala elementară, liceu, colegiu, facultate;
- neutilizarea rezultatelor survenite în ameliorarea practicilor educative; -…


Precizez, motivatia mea referitor la faptul ca nu sunt de acord cu legea in forma actuala ,aratand urmatoarele puncte slabe:

- bugetul limitat pt. educatie;DECI: SUBFINANTARE;(vezi:
http://www.senat.ro/PDFMotiuni…..032010.pdf
Deci: guvernul va finanta educatia in 2010 cu 32% mai putin decat in 2008.
Si totusi guvernantii doresc un sistem educational competitiv si mai ales superior dpdv calitativ.
Astfel apare necesitatea emiterii unui nou slogan pt abilitatii sistemului:- A trai sustenabil inseamna, a face mai mult, folosind mai putin. Pe masura ce ne organizam sa traim folosind mai putin, si inovam creativ in acest scop, rezultatele sunt uimitoare. Asta ne va permite sa obtinem cresteri de productivitate la costuri mai mici, si mai sigure.
- legea promoveaza imixtiunea politicului in invatamant;

- finantarea per elev nu tine cont de specificul unitatilor de invatamant(vezi ex. vocationalele);

- adanceste si mai mult discriminarea intre scoli, universitati, vedeti in Ro la ora actuala sunt comunitati bogate si comunitati sarace;

- are un subiectivism f. ridicat referitor la recrutarea si evaluarea personalului didactic;

- implicarea excesiva a comunitatii in numirea directorului unitatii scolare, precum si in deciziile care trebuie sa fie luate la nivelul scolii, in preuniv.; acelasi lucru si in cazul invatamantului universitar;

- 1/3 +1/3 este cam mult personal fara atributii didactice in scoala pt. luarea deciziilor(vezi schema4/4/4);

- creeaza o presiune in plus asupra profesorilor, in special in preuniversitar;

- legea nu tine cont, de slaba implicare a parintilor in activitatea scolii din ultimii ani;

- NU ASIGURA UN STATUT DECENT PENTRU CADRUL DIDACTIC;

- se acorda o prea mare importanta resurselor secundare, si tertiare, ca si verigi in sistemul de finantare al scolilor si universitatilor( vezi atragerea fondurilor extrabugetare);

- duce la scaderea importantei consiliului profesoral, in actul educativ, si in scoala in general;

- si cate si mai cate.

In continuare spun din nou un NU hotarat referitor la acesta lege.
Consider ca noua lege a educatiei scrisa in varianta Miclea – PDL, nu a respectat pricipiile procesului de descentralizare din educatie, si anume:

- raspundere publica;

- autonomie institutionala;

- transparenta actului decizional;

- valorizarea resursei umane;

- abordarea etica a serviciului educational;

- apropierea actului de decizie de locul actului de educatie;

- subsidiaritatea( corelarea aplicarii principiului subsidiaritatii cu alte principii de baza, ca acelea ale competitiei, democratiei, eticii, dezvoltarii sustenabile);

- diversitatea culturala si etnica.


vezi și:http://gabrielnicolaeteodorescu.wordpress.com
http://www.petitieonline.ro/petitie/ape ... 85058.html
http://www.petitieonline.ro/petitie/sem ... -pg18.html

dacă ești de acord semnează și promovează petițiile
gabriel nicolae teodorescu
 
Mesaje: 1
Membru din: Sâm Apr 17, 2010 5:43 am

Înapoi la Educatie

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

cron